Monday, April 16, 2012

PROGRAM JALINAN ASPIRASI HARI PERTAMA DI SMK ELOPURA BESTARI SANDAKAN

Hari pertama di SMK Elopura Bestari Sandakan iaitu pada 15 april 2012. Sambutan yang begitu baik daripada warga SMK Elo membuatkan kami dari SMKBG2 berasa terharu. Sambutan dengan kompang dan diiringi di sepanjang jalan oleh warga SMKE. program hari pertama adalah majlis penyerahan mentor mentee kepada pelajar. Seramai 14 pelajar PMR dan 12 pelajar SPM terlibat. Pelajar-pelajar ini ditempatkan diasrama dibekalkan tilam bersama dengan mentor mereka dan semua aktiviti termasuk ke sekolah dan aktiviti riadah diadakan bersama mentor. Hari pertama rehat diberikan selain memberi ruang kepada pelajar untuk mengenali mentor dan pelajar lain. Esok aktiviti akan bermula seawal pagi untuk perhimpunan.terima kasih kepada SMKE khasnya kepada guru UBK kerana banyak membantu...nantikan laporan hari kedua pada 16hb...

antara objektif program ini adalah :
1.       Mengeratkan silaturahim antara 2 buah sekolah melalui kaedah perkongsian pelajaran dan kejayaan.
2.       Memberikan pendedahan kepada pelajar mengenai teknik belajar dan pembahagian masa di sekolah lain agar dapat diaplikasikan apabila mereka pulang ke sekolah nanti.
3.       Member ruang kepada pelajar untuk bertukar-tukar pendapat dan mendapat kawan baru yang juga merupakan pelajar yang ditarget mendapat keputusan baik dalam SPM dari sekolah lain.
4.       Salah satu program berfokus mentor mentee 2012.








0 SILA KOMEN SINI..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...