Thursday, May 5, 2011

TAKLIMAT KHAS PENGETUA BERSAMA PELAJAR PMR DAN SPM

Hari ini (khamis 5 may 2011) telah diadakan program Khas kepada semua pelajar PMR dan SPM. Program berbentuk motivasi daripada Tuan Pengetua sendiri iaitu Tuan Hj Mordin b Hj Mohd Daud. Program diadakan tepat jam 7am bertempat di dewan sekolah. Tujuan utama program  adalah untuk memberikan nasihat dan motivasi kepada pelajar terutamanya berkenaan dengan masalah kehadiran ke sekolah dan juga kelas tambahan. Pengisian yang diberikan adalah berkisar kepada perjuangan Rasulullah SAW dan tenteranya dalam medan perang bersama dengan pembakar semangat dan suntikan motivasi yang ditunjukkan. Selain itu, data kehadiran setiap kelas tambahan juga ditunjukkan selain daripada memberikan soalan yang wajib dijawab oleh pelajar mengenai pandangan mereka terharap kehadiran ke kelas tambahan.

Motivasi dengan memberikan contoh guru-guru lain termasuk pengetua sendiri semasa sekolah dahulu dengan segala susah payah namun diiringi dengan usaha menyebabkan mereka berjaya dalam pelajaran juga telah disentuh oleh Pengetua. Kaunselor sekolah iaitu Cikgu Sudirman juga telah berkongsi pengalaman beliau kepada pelajar mengenai apa yang harus dilakukan oleh pelajar sekiranya ingin berjaya dalam pelajaran dan juga sahsiah diri yang terpuji. Program tamat pada jam 8.20am.
 Untuk program Kem Mercu Jaya PMR yang dijadualkan berlangsung pada 6-8 Mei 2011 ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak kerana berlakunya pelanggaran dengan program gotong royong perdana.

kepada pelajar , kami dari UBK sentiasa menerima kedatangan anda ke UBK untuk berkongsi apa sahaja masalah dan untuk mendapatkan apa sahaja maklumat mengenai apa sahaja perkara yang anda inginkan..sila2 lah berkunjung ya...

1 SILA KOMEN SINI..:

Daty Syufai' said...

wah ! bestnya , ada taklimat brsma pengetua .. ruginya xdpt hadir time ni ...nasib laa ada blog ubk , so dpt laaa info pasal taklimat tu ,, thanks ubk ! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...