Tuesday, April 19, 2011

PROGRAM UBK TERDEKAT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
 Terlebih dahulu diucapkan tahniah kepaada 10 orang pelajar terbaik SPM yang telah mencatatkan keputusan yang cemerlang dalam SPM 2010. Penama-penama ini anda boleh melihatnya di ruangan BEST STUDENT di atas blog ini. Semoga kejayaan yang mereka perolehi akan memberi semangat dan panduan kepada semua warga SMK Bukit Garam 2..

Bulan April Telah kembali...pelbagai peristiwa dan program akan dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling bertujuaan untuk membantu pelajar sama ada dari aspek pendedahan kerjaya, Motivasi, Kepimpinan, Peribadi dan sebagainya. Berikut adalah beberapa program yang telah dijalankan dan akan diteruskan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling.

APRIL
1. Program Pendedahan Dunia MARA (13 April 2011).
-Pameran daripada GiatMara bertujuan untuk mendedahkan kepada pelajar tentang peluang Sijil Kemahiran Malaysia yang biasanya difokuskan kepada pelajar yang mendapat keputusan yang rendah dalam Peperiksaan.

2. Program Kajian Tindakan Pelajar POnteng (19 April 2011)
-Senarai pelajar ponteng atau kerap tidak hadir ke sekolah akan dikeluarkan dan mereka akan mengikuti kajian ini sebagai responden bertujuan untuk melihat mengapa kes ini terjadi di Sekolah kita.

3. Program pelajar COUPLE (Bermula 25 April 2011)
-Program ini adalah satu bentuk pencegahan kepada wujudnya masalah sosial yang lebih teruk. Senarai pelajar couple akan diperolehi daripada guru-guru dan juga Badan Disiplin dan selepas itu satu perjumpaan bersama Pengetua dan juga beberapa program susulan termasuk berjumpa dengan Ibu Bapa akan diadakan. Kepada yang sering berdating tu..heheheh..mungkinkah anda adalah peserta???

4. Pameran Jabatan Tenaga Kerja Malaysia (27 April 2011)
-pameran ini akan diadakan di depan UBK..

5. Solat Hajat PMR (29 April 2011)
-Mendoakan kejayaan pelajar-pelajar PMR..

6. Pemilihan pelajar ke pertandingan Karnival Kaunseling Kerjaya peringkat daerah pada 22 Jun 2011 bertempat di SK Bukit Garam 2..Pemilihan pelajar dari aspek aktiviti berikut :
-Folio kerjaya (2 orang)
-Sketsa Kerjaya (11 orang)
-EKslorasi Alam kerjaya (4 orang)
-Poster kerjaya (2 orang)
-Kain Rentang (4 orang)
-Media Maklumat (4orang)

7. Kem Mercu Jaya PMR (6-8 Mei 2011)

Semoga anda semua sentiasa memanfaatkan masa yang ada..Jangan leka dan sentiasalah belajar untuk membaiki diri dari masa ke masa kerana sesungguhnya jika hari ini lebih teruk daripada kelmarin maka anda diketegorikan sebagai orang2 yang celaka...

Sebarang permasalahan anda boleh merujuk kepada Kaunselor di Unit Bimbingan dan Kaunseling. kedatangan anda sangat2 dialu-alukan.

0 SILA KOMEN SINI..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...